Link Within

Blog Widget by LinkWithin

Ujian Tilawah AL Quran Program j-QAF SK Jabi

>> Rabu, 20 Mei 2009


Mulai hari ini hingga 21 Mei, murid-murid pelaksanaan program j-QAF SK Jabi akan menduduki ujian tilawah Al Quran bagi mengukur tahap pencapaian mereka terhadap program khatam Al Quran dan tasmik yang dijalankan selama ini. Markah ujian ini akan dimasukkan ke dalam peperiksaan pertengahan tahun.

Dapatan hari pertama ujian menunjukkan pencapaian yang pelbagai. Ada yang dapat membaca dengan baik, ada yang tergagap-gagap malah ada juga yang masih tidak tahu membezakan huruf dan baris. Tak tahulah dimana silapnya. Adakah salah guru yang mengajar? Atau murid yang tidak ambil peduli. Yang pasti guru-guru Pendidikan Islam dan j-QAF SK Jabi telah cuba sedaya upaya untuk memastikan semua murid dapat menguasai bacaan Al Quran dengan baik.

Kami berkeyakinan jika guru, murid dan ibu bapa sama-sama berperanan dan bertanggungjawab apa jua masalah dapat diatasi. Justeru kepada murid yang masih merangkak-rangkak dan tergagap-gagap rajin-rajinlah membaca di rumah. Mintalah bantuan ibu, bapa, abang, kakak atau siapa sahaja yang mahir. Luangkanlah masa mengikuti kelas mengaji di kampung-kampung atau di taman-taman perumahan. Hadirilah kelas KAFA. Banyak manfaatnya daripada membuang masa dengan perkara-perkara yang tidak berfaedah.

Kepada ibu bapa tengok-tengokkanlah anak. Buatlah apa yang sepatutnya kerana anak merupakan aset yang amat bernilai di dunia mahu pun di akhirat.

Kepada murid-murid yang dapat menguasai bacaan dengan baik tahniah diucapkan dan teruskan usaha anda. Semoga lebih ramai lagi murid dapat mengikut jejak kalian.


0 ulasan:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP