Link Within

Blog Widget by LinkWithin

Lembaran Baru SK Jabi 2009

>> Jumaat, 9 Januari 2009

Hampir seminggu lamanya blog ini tidak dikemaskini dek kesibukan tugas pada minggu pertama persekolahan. Seperti sekolah-sekolah lain, hari pertama persekolahan di SK Jabi menyaksikan pemantauan yang telah sempurna dijalankan oleh Encik Amry Bin Abd. Latib @ Omar; Pegawai Khas Maklumat, Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Kota Setar.

Secara keseluruhannya, sesi persekolahan SK Jabi sepanjang minggu ini berjalan dengan baik dan lancar tanpa sebarang masalah kecuali terdapat beberapa perubahan kecil yang melibatkan penjadualan waktu mengajar. En. Ahmad Bin Hassan yang sebelum ini dijadualkan mengajar pada sesi petang telah diberi tanggungjawab untuk mengajar di 2 sesi (sesi pagi dan sesi petang) menggantikan Cik Nor Azlina Binti Daud. Ini berikutan permintaan daripada pentadbir sekolah yang mahukan Encik Ahmad membantu melaksanakan program-program kerohanian untuk murid-murid Tahun 6 yang akan mengambil peperiksaan UPSR pada tahun ini. Berikutan itu juga, tanggungjawab sebagai guru kelas Tahun 2 Berkat telah diambil alih oleh Puan Norini Binti Ahmad.

Proses penyusunan jadual waktu mengajar sememangnya merumitkan lebih-lebih lagi jika dibuat secara manual. Sesebuah jadual waktu mengajar yang baik perlu mengandungi beberapa masa senggang supaya guru dapat membuat persediaan secukupnya sebelum memulakan pengajaran dan pembelajaran (P&P) berikutnya. Justeru, Unit j-QAF SK Jabi ingin merakamkan jutaan terima kasih kepada pihak sekolah yang prihatin mengenai penjadualan waktu mengajar guru-guru j-QAF. Ini kerana persekolahan 2 sesi sedikit sebanyak memberikan kesan kepada kami apatah lagi pelaksanaan j-QAF di sekolah ini yang memasuki tahun ke 4 menuntut lebih banyak perhatian dan tanggungjawab. Dalam masa yang sama juga salah seorang daripada kami (Cik Shaliza Binti Saad) akan menempuh praktikum tidak lama lagi.

Dalam perkembangan yang lain pihak sekolah menjangkakan kemungkinan terdapat perubahan bilangan kelas Tahun 4 dalam masa yang terdekat. Walau apa pun yang berlaku kami tetap optimis dan mengharapkan pihak sekolah dapat menangani apa jua masalah khususnya yang berkaitan dengan jadual waktu mengajar dengan baik dan saksama.

Sebelum kalam ditangguhkan buat seketika, Unit j-QAF sekali lagi ingin mengambil kesempatan mengucapkan tahniah kepada semua guru dan warga kerja SK Jabi kerana berjaya menguruskan minggu pertama persekolahan dengan baik. Semoga senario seperti ini dapat dikekalkan pada masa-masa akan datang.

0 ulasan:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP