Link Within

Blog Widget by LinkWithin

Langkah Mula Kelas Tasmik SK Jabi 2009

>> Selasa, 20 Januari 2009


Beginilah suasana kelas tasmik SK Jabi. Walau pun serba kekurangan kelas tasmik tetap dijalankan (kelihatan di sebelah Cik Shaliza Binti Saad sedang mengendalikan kelas Tasmik untuk murid-murid Tahun 2). Kebiasaannya kelas tasmik dijalankan di kafeteria sekolah. Namun jika kafeteria digunakan untuk program-program tertentu kelas tasmik akan berubah tempat ke makmal ICT.

Pada tahun ini kelas tasmik Tahun 1, Tahun 2 dan Tahun 3 masing-masing dijalankan pada hari Ahad, Selasa dan Rabu bermula pada pukul 12.15 hingga pukul 1.15 petang. Manakala kelas tasmik untuk Tahun 4 pula dijalankan pada hari Khamis dari pukul 1.15 hingga pukul 2.15 petang.

Beberapa pembaharuan telah dibuat untuk meningkatkan lagi keberkesanan pelaksanaan kelas tasmik seperti penyediaan buku rekod bacaan murid yang lebih teratur dan kemas kepada setiap orang guru pembimbing, kemudahan pembelian buku iqra', pembentukan kumpulan-kumpulan kecil yang diketuai oleh murid turus (yang mahir bacaan) dan hadiah galakan (penanda buku) kepada murid yang dapat menghabiskan setiap satu buku iqra' (buku 1 hingga buku 6).

Kepada guru-guru Pendidikan Islam (GPI) yang sudi membantu kami melaksanakan kelas tasmik ini jazakumullahu khairan jaza' diucapkan. Semoga kelas tasmik yang dijalankan pada tahun ini lebih berjaya dari tahun-tahun sebelumnya.

0 ulasan:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP